1 august 2010

Top speed: 309 km/h...

Astăzi am trăit poate unul dintre cele mai intense momente din viața mea. Nu se compară cu ele nici satisfacția profitului de miliarde, nici cea mai intensă noapte cu cea mai seducătoare damă, pot spune că nici măcar reîntâlnirea cu fosta nevastă nu a fost atât de intensă pe cât a fost experiența de aici. Sunt incomparabile, ca intensitate emoțională, sunetul și vibrațiile puternice ale motorului ce parcă te îndeamnă să-i forțezi limitele. Simțeam cum îmi crește pulsul încă din ultimele ture de încălzire de înaintea cursei la care participam eu ( la volanul unui Ford GT), Radu F. ( Porsche GT3 ), și un safety-car ( Audi TTRS) care ne supraveghea toate mișcările. Ajunși la linia de start, nu se auzea nimic de zgomotul puternic al motoarelor, toate simțurile încercau să rămână concentrate pe cele cinci ture de circuit pe care trebuia măcar să le termin în siguranță ( nici nu mă gândeam la victorie din moment ce concuram cu Radu, un pilot iscusit de altfel).
Șocul accelerării de la 0 la 100 km/h a fost terifiant, aproximativ cinci secunde în care am simțit că organismul meu a fost dintr-o dată smucit de o forță incontestabilă. Am reușit să câștig startul, însă am avut un ritm timid fiind speriat de ceea ce încercam să stăpânesc. Curbele mi-au dat cea mai mare bătaie de cap, trebuia să le iau cu o viteză anume, și cu o poziționare milimetrică a mașinii în așa fel încât să nu ies în decor. Liniile drepte au fost preferatele mele: primul tur- top speed 290 km/h, turul secund - top speed 301 km/h, turul trei-top speed 305 km/h, turul patru- 309 km/h. Ultimul tur nu a mai avut viteză maximă înregistrată deoarece neatenția și nesincronizarea m-au făcut să ies în decor chiar în cea mai dificilă curbă ( „Virage de Mulsanne”). Eu sunt teafăr, mașina a suferit ceva avarii, dar necatasrofale, achitabile.
A fost o experiență de neuitat. Dură, incitantă, aproape mortală, detensionantă și provocatoare de dependență. Am făcut cea mai inspirată alegere cu weekend-ul acesta, și nici costurile nu au fost foarte mari: de achitat un pneu și o bară față, și o aspirină cu un masaj bun pentru gâtul solicitat de forțele G. Mâine dimineață sunt acasă...sper să nu mă las purtat de val și să cred Kiseleff-ul un circuit. :)

4 comentarii:

  1. Stiam eu de ce am zis ca te invidiez! Viteza cred ca provoaca adrenalina maxima!

    RăspundețiȘtergere
  2. Într-adevăr viteza la volanul unei mașini extrem de puternice este inegalabilă. Cel puțin până acum...încă n-am experimentat viteza provocată de o cădere liberă. ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. de o cadere libera intr-o groapa din asfalt nu? nimic?

    RăspundețiȘtergere
  4. Si accidentul de pe Magheru soldat cu iesirea Loganului pe asflat si cu moartea a 3 oameni a fost cauzat tot de viteza. Si pun pariu ca daca ai fi la volanul unui Ford GT pe autostrada si la un moment dat ar fi coloana, ai lua-o pe banda de urgenta ca de, masina ta e de viteza nu de stat in coloana

    RăspundețiȘtergere