24 august 2010

Birocrația de acasă...

Proaspăt întors pe pământ românesc și fără nicio informație despre ceea ce s-a mai întâmplat între aceste granițe, normal că am fost asediat de zeci de informații venite prin toate sursele posibile și imposibile. Am dat la o parte știrile tragice, mondenitățile, bătaia primită de un cetățean oarecare (chipurile) de la șeful statului și alte absurdități din sfera economică, până când mi-a captat atenția subiectul privitor la plata contribuțiilor de către cei care muncesc pe drepturi de autor.
Ideea impozitării creatorilor din orice domeniu este o modalitate parșivă a guvernanților de a-i pune cu botul pe labe pe guvernați. Însa nu din acestă privință vreau să abordez situația, deoarece de această treabă ar trebui să se preocupe opoziția și instituțiile abilitate să reclame aceasta absurditate. Vreau să subliniez aici modul în care contribuabilii sunt permanent ținuți ocupați cu acest gen de obligații. De ce spun asta? Motivez doar prin faptul că vor trebui să meargă în trei locuri distincte, pentru a se așeza umili în urma vreunei cozi. Și asta doar ca să înmâneze unui funcționar public arogant, trei formulare prin care își declară „uriașele” averi lunare câștigate pe seama creațiilor lor.
Formularele de care vorbim sunt o pacoste. Sunt cronofage. Sunt menite să te distrugă psihic precum picătura chinezească. Știu ce vorbesc, deoarece la începutul afacerilor mele chiar eu mergeam să stau la cozi, pierzând timp prețios angrenându-mă în conflicte cu persoanele de la ghișeu care, desigur, întotdeauna aveau dreptate.Mărturisesc că din aceste cauze enumerate mai sus, am mai adus bani de acasă pentru a-i investi în angajarea unui contabil care să mă scape de povara birocrației.
Dacă în fiecare 25 ale lunii mergeam personal la depus formulare, știu eu sigur că nu mai reușeam să ajung în Fiji....

5 comentarii:

  1. Personal am clacat in fata acestor ineptii din sistem. E prostie curata, involutie. Mi-e rusine ca m-am dat batut dar atat am putut. M-a doborat efectiv constinetizarea faptului ca orice as face nu pot face nimic decat sa inghit. Ei au mereu si mereu dreptate. Si culmea, pe bani mei, pe munca mea, pe ideile si nervii mei.
    Am inchis afacerea si acum zac refuland adevarate tampenii pe un blog de doi lei. Un fel de distractie stupida si meschina. Pe celalalt, blogul de opinie, atitudine, serios, intelectual l-am sters intr-o clipa de deznadejde observand cum din comentarii reiesea clar ca multi, prea multi accepta usor sistemul si chiar mai rau, prefera sa te atace cand tu defapt ii susti. Romanul accepta prea usor ideea ca "se poate si mai rau". Este speriat in fata luarii de atitudine. Pentru el, a lua atitudnie este echivalent cu a-ti da foc singur.
    Mi-a placut sa ma dedic clientului. Asa am crezut eu ca va merge bine afacerea. Dar birocratia si legislatia fiscala imi manca mai mult timp decat clientul in sine. Timpul dedicat studiului domeniului in care lucram a trebuit sa il donez intelegerii si aprofundarii codului fiscal.
    M-am scarbit. De tot. Nu e bine caci acum mor la propriu de foame.
    Mi-a placut claritatea cu care ai vazut cum stau lucrurile.
    Succes in afaceri si scuze de deranj.
    O zi excelenta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mda...m-au asasinat şi pe mine azi diverşi prieteni pe tema asta, disperaţi că nimeni nu ştie ce şi unde să-i îndrume cu exactitate, ce şi cum trebuie făcut... Sincer, dl. Zimescu, nu-mi voi măcina neuronii cu o astfel de inepţie. Când un interviu pe extern se va plăti cu cel puţin o mie de euro ca în Vest (quality press îşi trage ultima suflare în ţărişoara noastră), atunci statul român îmi poate pretinde ceva. Până atunci, mnogo uspehi guvernanţilor noştri...!!
    Îmi tot cere să mă loghez pe site-ul meu, acesta fiind motivul pentru care scriu anonim. G.I.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bogdan Popa: Într-adevăr chichițele sistemului fiscal din România sunt făcute în așa manieră încât să nu-l înțelegi și în consecință să fii tras pe sfoară legal. Eu am găsit o singură soluție, riscantă ce-i drept, la începutul afacerilor mele și anume să nu plătesc. Nu am plătit cam 70% din îndatoririle către stat timp de un an și acest lucru mi-a dat o gură de oxigen. Într-adevăr, au existat penalități destul de ridicate, însă am reușit să le mai tai avântul cu niște procese și izbutit să-mi plătesc datoriile. Nu știu dacă este un model de urmat, dar în cazul meu m-a ajutat.Vă felicit pentru spiritul antreprenorial pe care l-ați avut și sper ca sistemul să vă doboare așa ușor.

    G.I.: Vă dau în totalitate dreptate. Și dacă se lasă cu penalizări mergeți în justiție...

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu mi-am angajat contabil dar vazand situatia de acum m-am oferit sa impartim cozile si sa scap mai repede. Sincer, dupa lungile aventuri cu Justitia, mai bine stau o zi la coada decat un an (cel putin) prin tribunale.

    RăspundețiȘtergere
  5. Tina: Depinde de circumstanțe și de cât de răbdător ești din fire...

    RăspundețiȘtergere