25 august 2010

Km 0 al infatuării...

Am trecut în această seară, în drum spre casă, prin zona Dorobanților și mă gândeam așteptând la semafor, la faptul că nici până în ziua de azi nu am înţeles din ce motive zona este considerată a fi una exclusivistă ( în special partea cafenelelor). Mie nu mi se pare nici măcar de bun gust. Nu neg faptul că m-am oprit de câteva ori pe acolo, însă doar pentru că am fost nevoit să particip la întâlniri care au avut loc în zonă. Aşadar, vorbesc în cunoștință de cauză. Însă și mai mult de atât, cunosc destul de bine și unele personaje care se perindă pe acolo.
Consider că exclusivismul zonei nu este dat de localurile ( cafenelele, care în opinia mea nu-şi motivează prin nimic preţurile exorbitante ) în care poți savura felurite băuturi considerate ca fiind „de bun gust”. Deosebirea față de alte locuri presupun că o fac oamenii care-și pierd timpul pe acolo. Printre aceștia se numără de cele mai multe ori: parveniții, snobii, fii de bogați (care joacă averea părinților la poker) și desigur că din acest tablou nu pot lipsi prezențele feminine care așteaptă devotate, poate le mai cade vreun naiv în plasă.
În consecință, nu înțeleg care-i magia locului. Însă acum îmi vine în minte ce a spus I.T.* la o întâlnire de afaceri : „ Dorobanțiul este doar un loc de montă unde cererea se întâlneşte cu oferta.” :)

*I.T.- român trecut de-a doua tinerețe, miliardar deja în euro...

3 comentarii:

  1. :)) Buna asta cu monta, vorba seniorului :))
    Cat despre Dorobanti, chiar daca nu cunosc si nu am fost, cred ca mi s-ar face greata instant, la fel ca si cu Bamboo-ul.
    Si pe aici sunt cateva locatii de-astea de "fitze" pe care le evit maxim.
    Mi se pare aberante!

    RăspundețiȘtergere
  2. E şi acesta un spirit de turmă... una mai mică ce-i drept şi cu pretenţii elitiste ! Condiţie în care de unde pretenţii de turmă cu aptitudini de militantism social la marea masă ?? În fond e sociologic demonstrat că orice schimbare, modă, curent cultural vine prin imitaţie de sus în jos (sau în cercuri concentrice de la centru spre margini)...

    RăspundețiȘtergere
  3. Goddess: Până și lucrurile aberante au fani înfocați...
    Gabriela Ioniță: Ai perfectă dreptate în ceea ce susții. Sunt conștient de faptul că populația de aici nu are niciun viitor ( nici măcar unul strălucit). Dar acest fapt consider că este cauzat îndeosebi chiar de noi, cei care am girat încrederea unor oameni care nu erau/sunt demni să ne conducă.

    RăspundețiȘtergere